Ulkoministeri Haaviston toiminnasta kiistaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.12.2020

Ulkoministeri Pekka Haaviston toiminnan tutkinta on herättänyt eduskunnassa kiistaa.

Eduskunnan perustuslakivaliokunta tutki vuoden ajan ulkoministerin toimia. Tutkinta päättyi viime viikolla.

Perustuslakivaliokunnan mielestä Pekka Haavistoa vastaan ei tarvitse nostaa syytettä. Valiokunnan mielestä Haavisto on kuitenkin toiminut asiassa virheellisesti. Haavisto sanoo, että hän on helpottunut päätöksestä.

Perussuomalaiset esittivät Haavistolle epäluottamuslausetta eduskunnassa. Haavistolla on hallituspuolueiden tuki, joten hänen ei tarvitse erota.

Lähteet STT, Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)