Työntekijöiden mielenilmaukset jatkuvat

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 04.10.2023

Työntekijöiden mielenilmaukset hallitusta vastaan ovat alkaneet. Työntekijät marssivat ulos työpaikoilta. Mielenilmauksia järjestetään eri puolilla Suomea.

Suomessa järjestetään tällä viikolla useita mielenilmauksia.

Teollisuusliitto järjestää ulosmarssin 23 työpaikalla Keski-Suomessa ja Vaasassa. Ulosmarssi kestää tunnin. Ammattiliitto Pro järjestää mielenilmauksia Länsi-Suomessa ja Keski-Suomessa. Palvelualojen työntekijöillä on mielenilmauksia keskiviikkona ja torstaina. Helsinki-Vantaan lentoaseman turvatarkastuksen työntekijät marssivat ulos työpaikalta torstaina iltapäivällä. Ulosmarssi keskeyttää turvatarkastuksen puoleksi tunniksi.

Työntekijät haluavat osoittaa mieltään hallituksen politiikkaa vastaan. Työntekijät eivät hyväksy hallituksen suunnitelmia, joissa työntekijän irtisanomista helpotetaan. Hallitus aikoo myös heikentää ansiosidonnaista työttömyystukea. Työntekijät haluavat vaikuttaa hallituksen päätöksiin, jotta hallitus peruisi työehtojen ja sosiaaliturvan heikennyksen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)