Työelämän arvostus on nousussa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.01.2015

Naiset arvostavat työelämää melkein yhtä paljon kuin miehet.

Viime vuosikymmeninä naiset ovat alkaneet arvostaa työtä yhä enemmän. Hieman yli puolet työssäkäyvistä naisista ajattelee, että työ on heille erittäin tärkeää. Vain hieman useampi mies ajattelee samoin.

Miehet puolestaan arvostavat työtä vähemmän kuin kolme vuosikymmentä sitten.

Tämä käy ilmi Tilastokeskuksen tutkimuksessa. Siinä selvitettiin suomalaisten työoloja. Tutkimustuloksista kertoi Helsingin Sanomat.

Tilastokeskuksen erikoistutkija Hanna Sutelan mukaan muutos johtuu siitä, että tasa-arvo lisääntyy työelämässä.

Lähde Helsingin Sanomat

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste