Tupakointi on taas yleistynyt

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva / Vesa Moilanen
Uutinen julkaistu: 28.08.2019

Tupakanpolttajia on nyt vähän enemmän kuin vuosi sitten.

14 prosenttia 20–64 vuotiaista suomalaisista polttaa tupakkaa. Näin kertoo OECD:n raportti. Nyt tupakanpolttajia on yksi prosentti enemmän kuin vuosi sitten.

Tupakoinnista on kuitenkin tullut harvinaisempaa viime vuosien aikana. Vielä 2010-luvun alussa 17 prosenttia suomalaisista poltti tupakkaa.

Hallitus nostaa tupakkaveroa. Tupakka-askin hinta nousee kymmeneen euroon.

Lähde HS

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste