Tullikoiran patsas lentoasemalle

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Aku Häyrynen / Tulli
Uutinen julkaistu: 20.10.2021

Helsinki-Vantaan lentoasemalla on uusi patsas. Se esittää tullikoiraa.

Koirat ovat tärkeitä eläimiä tullin työssä. Tulli valvoo, mitä tavaroita maahan tuodaan. Tulli on käyttänyt koiria apuna yli 50 vuotta.

Patsas esittää labradorinnoutaja Dania. Dani työskenteli tullissa monta vuotta.

Tullikoirat etsivät kiellettyjä tavaroita matkustajien tavaroista. Usein ne etsivät huumeita. Tullikoirat voivat jäljittää myös tupakkatuotteita, seteleitä, aseita ja räjähteitä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)