Tom of Finlandin postimerkeistä suosikki

Teksti: lähde STT
Kuva: Itella
Uutinen julkaistu: 06.05.2014

Kuvataiteilija Tom of Finland eli Touko Laaksonen saa oman postimerkkisarjan.

Merkit julkaistaan syksyllä. Ennakkokysyntä on kovaa. Tom of Finland on tärkeä esikuva eli ikoni homoseksuaaleille ympäri maailman. Hän on myös yksi Suomen tunnetuimmista brändeistä eli tuotteista maailmalla. Touko Laaksonen kuoli vuonna 1991.

Itella julkaisee syyskuussa kolmen postimerkin sarjan. Merkeissä esiintyy Tom of Finlandille tyypillisiä viiksekkäitä mies- hahmoja nahkalakeissaan. Yhdessä merkissä näkyy paljas takapuoli.

Postimerkkien suosio on huima. 200 000 kappaleen ensipainos on jo myyty loppuun. Merkkejä tilataan ympäri maailman. Merkit ovat ennakkomyynnissä Postin verkko- kaupassa. Verkkokauppa on välillä kaatunut, koska linjoilla on niin paljon ihmisiä samaan aikaan.

– Yhteydenottoja tulee erityisesti Yhdysvalloista. Siellä taiteilija tunnetaan varmaan parhaiten, Itellan kehistysjohtaja Markku Penttinen sanoo.

Jotkut ovat myös vastustaneet homoeroottisia merkkejä. Niiden julkaisu on haluttu kieltää.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)