Tieliikenteen laki muuttuu

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Väylä
Uutinen julkaistu: 01.06.2020

Uusi tieliikennelaki tulee voimaan 1. kesäkuuta 2020.

Kaduille tulee uusia liikennemerkkejä, jotka koskevat pyöräilijöitä. Uusi liikennelaki tulee voimaan kesällä. Laissa on uusia sääntöjä esimerkiksi pyöräilijöille.

Lain mukaan pyörätiet ovat yleensä yksisuuntaisia, eli pyöräilijät voivat ajaa niissä vain yhteen suuntaan. Jotkin pyörätiet ovat kuitenkin kaksisuuntaisia, eli pyöräilijät saavat ajaa niissä molempiin suuntiin. Kaksisuuntaisen pyörätien tunnistaa uudesta kyltistä, jossa on kaksi nuolta.

Uuden lain mukaan pyöräilijöillä täytyy olla punainen takavalo, kun on pimeää. Poliisi saa antaa 40 euron sakot pyöräilijöille, jotka eivät noudata lakia.

Lähde Traficom

2 kommenttia artikkeliin ”Tieliikenteen laki muuttuu”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)