Pakotteet tarkoittavat esimerkiksi taloudellisen ja kaupallisen yhteistyön rajoittamista venäläisten yritysten kanssa.
Teboilin huoltoasemaketjun omistaa venäläinen öljy-yhtiö Lukoil. Yhdysvaltojen ja Iso-Britannian pakotteet venäläisille öljy-yhtiöille Rosneftille ja Lukoilille estävät polttoaineen pääsyn Teboilin huoltoasemille.
Pakotteiden takia Teboilin huoltoasemat Suomessa joutuvat lopettamaan toimintansa. Teboilin huoltoasemia on Suomessa yhteensä 75. Yrittäjät omistavat huoltoasemat. Teboililla on Suomessa myös satoja kylmäasemia ja diesel-automaatteja, joita käyttävät kuorma-autot ja rekat.
Polttoaine on loppunut Suomessa jo joiltakin Teboilin huoltoasemilta.
Tilanne on vaikea huoltoasemien yrittäjille
Vielä ei ole varmaa, mitä huoltoasemille tapahtuu. Ehkä Teboilin huoltoasemien nimi muuttuu, jonka jälkeen niiden toiminta jatkuu. Teboil kertoi marraskuun lopussa, että sen asemat suljetaan, kun polttoine on myyty loppuun.
Osa Teboilin yrittäjistä siirtyy ehkä toiselle huoltoasemaketjulle, kuten SEO:lle tai ABC:lle. Monet Teboilin asemat lopettavat myös toimintansa kokonaan. Lukoilin sopimusten päättäminen on kuitenkin yrittäjille vaikeaa.
Lisäksi kilpailu on alalla kovaa. Jos ABC:n huoltoaseman vierestä katoaa Teboilin huoltoasema, ABC:n ei kannata avata uutta asemaa aivan toisen viereen.
Teboililla on vakioasiakkaita
Monet ovat surullisia, kun Teboil lopettaa. Monet ovat käyneet Teboililla ja viettäneet aikaa asemilla.

missä mennään nyt tammikuussa 2026? mikä on teboil suomen tilanne? Gunvor ei ostanut liiketoimintaa, ostaako kukaan? mikä on kiinteistöjen tilanne? voiko kukaan ostaa niitä?
Koettakaa nyt saada menovettä.Eihän tästä tule muuten mitään