Luterilainen kirkko valitsi Tapio Luoman uudeksi arkkipiispaksi 1. maaliskuuta. Tällä hetkellä Luoma on Espoon piispa. Hän on 55-vuotias ja koulutukseltaan teologian tohtori.
Arkkipiispa on luterilaisen kirkon johtava piispa. Arkkipiispan toimipaikka on Turussa. Luterilaisella kirkolla on yhteensä yhdeksän piispaa.
Evankelis-luterilainen kirkko on jäsenmäärältään Suomen suurin uskonnollinen yhteisö. Luterilaisessa kirkossa on noin neljä miljoonaa jäsentä. Noin 70 prosenttia suomalaisista tunnustaa siis luterilaisen opin mukaista protestanttista kristinuskoa. Evankelis-luterilaisen kirkon jäsenmäärä on laskussa.

55vuotias
En ymmärtänyt juttua.
Olen Buddhalainen
Ymmärsin! Hyvät!