Talvimyrskyistä valtava lasku

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.01.2012

Myrskyt iskivät kovimmin Lounais-Suomeen, länsirannikolle ja Etelä-Suomeen.

Joulukuun ja tammikuun myrskyistä aiheutuvat vahingot nousevat yli 70 miljoonaan euroon. Tapani- ja Hannu-myrskyissä (nimi on annettu nimipäivän mukaan) tuhoutui runsaasti metsää ja sähköyhteydet menivät poikki kymmeniltä tuhansilta ihmisiltä. Vakuutusyhtiöt joutuvat maksamaan korvauksia myrskyjen aiheuttamien vahinkojen takia. Myrskyt iskivät kovimmin Lounais-Suomeen, länsirannikolle ja Etelä-Suomeen.

Kova tuuli ja lumisade katkaisivat sähköt monista kodeista 3. tammikuuta. Jopa monta tuhatta kotia oli ilman sähköjä. Joulun aikaan myrsky kaatoi puita sähkölinjojen päälle, jolloin sähköt katkesivat tuhansilta. Yhtiöt ovat korjanneet urakalla sähkövikoja. Viime viikon lopulla jopa kymmenet tuhannet kodit jäivät taas ilman sähköä. Syynä oli puiden oksille kertynyt raskas tykkylumi eli kova pakkaslumi.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste