Talvilomat alkoivat

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Yle, Foreca
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.02.2023

Talvilomat eli hiihtolomat ovat alkaneet Etelä-Suomessa. Talvilomaa vietetään talvisessa säässä. Koko Suomessa on lunta.

Osa koululaisista ja opiskelijoista on talvilomalla. Tällä viikolla on talviloma Helsingissä, Turun seudulla, Satakunnassa ja Ahvenanmaalla. Ensi viikolla on talviloma Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa, Kymenlaaksossa, Etelä-Savossa ja Etelä-Karjalassa. Pohjois-Karjalassa, Pohjois-Savossa, Pohjois-Suomessa ja Lapissa talviloma on maliskuun toisella viikolla.

Monet matkustavat talvilomalla Lappiin tai etelän lomakohteisiin.

Etelän talvilomaviikkoa vietetään mukavassa pakkassäässä. Lunta on koko Suomessa. Keskiviikkona ja torstaina on pakkanen koko Suomessa. Etelä-Suomessa voi olla jopa 20 astetta pakkasta. Pohjois-Suomessa ja Lapissa pakkasta voi olla jopa yli 30 astetta.

Talvilomaa kutsutaan myös hiihtolomaksi.

Monet matkustavat Etelä-Suomesta pohjoiseen viettämään talvilomaa. Kuvassa on matkustajia Helsingin rautatieasemalla 17. helmikuuta.

Yksi kommentti artikkeliin ”Talvilomat alkoivat”

  1. hei, loma on aikaa nauttia perheen ja lasten kanssa.ottaa aikaa töistä ja viettää ihanaa aikaa perheen kanssa.se on niva nähdä lasten leikkivan lumessa ja lumiukon tekeminen ja vanhemmat nauttia hiihto lumessa.tämä ihana jää aina makea muistoja.nyt intiassa se on kesäloma perehe menee muualle nauttia.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)