Osa koululaisista ja opiskelijoista on talvilomalla. Tällä viikolla on talviloma Helsingissä, Turun seudulla, Satakunnassa ja Ahvenanmaalla. Ensi viikolla on talviloma Hämeessä, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa, Kymenlaaksossa, Etelä-Savossa ja Etelä-Karjalassa. Pohjois-Karjalassa, Pohjois-Savossa, Pohjois-Suomessa ja Lapissa talviloma on maliskuun toisella viikolla.
Monet matkustavat talvilomalla Lappiin tai etelän lomakohteisiin.
Etelän talvilomaviikkoa vietetään mukavassa pakkassäässä. Lunta on koko Suomessa. Keskiviikkona ja torstaina on pakkanen koko Suomessa. Etelä-Suomessa voi olla jopa 20 astetta pakkasta. Pohjois-Suomessa ja Lapissa pakkasta voi olla jopa yli 30 astetta.
Talvilomaa kutsutaan myös hiihtolomaksi.


hei, loma on aikaa nauttia perheen ja lasten kanssa.ottaa aikaa töistä ja viettää ihanaa aikaa perheen kanssa.se on niva nähdä lasten leikkivan lumessa ja lumiukon tekeminen ja vanhemmat nauttia hiihto lumessa.tämä ihana jää aina makea muistoja.nyt intiassa se on kesäloma perehe menee muualle nauttia.
Loma on ihanaa aikaa, saan nukkua aamulla pitkaan. Taalla on ollut vahemman pakkasta. En ole kaynyt pohjoisessa, mutta tahtoisin kovasti.
Loma on ihanaa aikaa, saa nukkua aamulla pitkaan. Taalla on vahemman pakkasta. En ole koskaan kaynyt pohjoisessa, mutta tahtoisin kovasti.