Syntyvyys laski Suomessa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.01.2020

Syntyvyys on laskenut Suomessa ennätyksellisen alhaiseksi.

Tilastokeskuksen mukaan Suomessa syntyi viime vuonna 45 000 lasta. Viimeksi näin vähän lapsia on syntynyt 150 vuotta sitten. Viime vuonna syntyi vajaat 2 000 lasta vähemmän kuin vuonna 2018.

Viime vuonna Suomessa kuoli 53 600 ihmistä. Ihmisiä siis kuoli enemmän kuin syntyi. Suomen väkiluku kasvoi melkein 10 000:llä. Väkiluku kasvoi maahanmuuton takia. Suomessa oli vuoden 2019 lopussa noin 5,5 miljoonaa asukasta.

Hallitus aikoo nostaa lapsilisiä. Hallitus on huolissaan, koska lapsia syntyy niin vähän.

Lähde Yle

Yksi kommentti artikkeliin ”Syntyvyys laski Suomessa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)