Suomesta löytyi koronavirusta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.01.2020

Suomen ensimmäinen koronavirustartunta varmistui keskiviikkona. Tartunnan saanutta potilasta hoidetaan Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä.

Koronavirustartunnan saanut kiinalaisnainen on erityksissä Rovaniemen sairaalassa. Hän on kotoisin Wuhanista. Hän on lomamatkalla Suomessa ja joutui sairaalaan oireiden takia.

Koronavirus leviää nopeasti Kiinassa. Monien maiden viranomaiset ovat ilmoittaneet, että Kiinaan ei kannata nyt matkustaa, ellei ole pakko.

Koronavirus tarttuu ihmisestä toiseen helposti, jos ihmiset esimerkiksi kättelevät. Hyvä hygienia ja käsien huolellinen peseminen estää hyvin viruksen leviämistä.

Koronavirukseen on kuollut ainakin 213 ihmistä. Kiinan mantereella on melkein 10 000 koronavirustartuntaa.

Maailman terveysjärjestön WHO julisti koronaviruksen keskiviikkona kansainväliseksi terveysuhaksi.

Lähteet Yle, HS

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Suomesta löytyi koronavirusta”

  1. hei. i hope you are fine. i want to learn finnish language. on your text, i didnot understand some words. so if you make a translate programing that it can be perfect. kiitos paljon.
    näkemiin

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste