Nyt on talvilomien aika

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Aku Häyrynen
Uutinen julkaistu: 23.02.2024

Suomessa vietetään talvilomia vielä seuraavien kahden viikon ajan. Etelä-Suomen talvilomaviikko loppuu viikonvaihteessa.

Talvilomaa vietetään Suomessa helmi-maaliskuussa. Koulujen talviloma on Suomessa kolmessa erässä. Talvilomakausi jatkuu maaliskuun puoliväliin.

Hämeessä, Kaakkois-Suomessa ja Länsi-Suomessa talviloma on maaliskuun ensimmäisellä viikolla. Pohjois-Suomessa ja Itä-Suomessa talviloma on maaliskuun toisella viikolla.

Monet matkustavat talvilomalla etelän lämpimiin lomakohteisiin. Osa haluaa lähteä hiihtolomalle Lappiin. Talvilomaa voi kuitenkin viettää myös omassa kotipaikassaan. silloin voi rentoutua ja levätä.

Talvilomaa kutsutaan myös hiihtolomaksi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)