Suomen lumisin paikka?

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.02.2019

Helmikuun alkupuolella Suomen lumisin paikka oli Kainuussa Ristijärvellä. Siellä ihmiset kahlaavat 83 sentin lumikinoksissa.

Myös muualla Itä-Suomessa on paljon lunta. Siellä monella paikkakunnalla lunta on yli 70 senttiä.

Tänä talvena lunta on satanut paljon myös Etelä-Suomessa. Helsinki-Vantaan lentokentän lähellä on yli puoli metriä lunta. Etelä-Suomessa on satanut paljon lunta, koska Itämeri on sula. Sadepilvet saavat merestä kosteutta. Rannikolla sataa silloin paljon lunta.

Sen sijaan Lapissa lunta on tavallista vähemmän. Siellä joissain paikoissa on vain 30 senttiä lunta. Mutta talvi jatkuu vielä. Lunta voi sataa paljon.

Lähteet Maaseudun Tulevaisuus, Foreca

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)