Suomeen tulee uusi puolue

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.06.2017

Eduskuntaan tulee uusi puolue. Perussuomalaisista lähteneet kansanedustajat ovat perustaneet Sininen tulevaisuus -yhdistyksen. Yhdistys aiotaan rekisteröidä puolueeksi.

Entiset perussuomalaiset toimivat aluksi nimellä Uusi vaihtoehto.

Perussuomalaiset hajosi heti puoluekokouksen jälkeen kesäkuussa. Osa puolueen jäsenistä ei hyväksynyt puolueen uuden puheenjohtajan Jussi Halla-ahon ja varapuheenjohtajien linjaa.

Uuden puolueen perustamiseen tarvitaan 5 000 henkilön nimet. Kulttuuri- ja eurooppaministeri Sampo Terho sanoo, että nimien kerääminen alkaa pian. Uuden puolueen nimi kuvastaa Terhon mukaan rauhaa, vakautta ja isänmaallisuutta. Kansanedustaja Simon Elo vakuuttaa, että uusi puolue ei hyväksy rasismia.

Puolueen ruotsinkielinen nimi on Blå Framtiden.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)