Suomalainen koulu saa yhä kiitosta

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.05.2016

Vaikka koululaisten lukutaito on heikentynyt Suomessa, on peruskoulu yhä maailmanlaajuisesti hyvä esimerkki.

Suomalainen peruskoulu saa yhä maailmalla kiitosta. Koululaisten lukutaito on kuitenkin heikentynyt. Suomalaiset ovat moittineet peruskoulua siitä, että se ei ota huomioon erilaisia oppilaita. Vielä 2000-luvun alussa monet pitivät peruskoulua vanhanaikaisena koulumuotona. Suomi sijoittui kuitenkin vuonna 2001 OECD:n Pisa-testien lukutaitomittauksissa ykköseksi.

Vaikka suomalaisten oppilaiden tulokset ovat vähän heikentyneet, ovat suomalaiset edelleen varsin hyviä koululaisia. Suomi on koulutuksessa Euroopan mallimaa. Suomalaiseen koulutukseen käydään tutustumassa ympäri maailman.

Uudet Pisa-tutkimuksen tulokset julkaistaan loppuvuodesta.

Lähde HS

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste