Stora Enso sulkee suuren sellutehtaan Kotkassa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Wikimedia
Uutinen julkaistu: 12.09.2023

Metsäyhtiö Stora Enso sulkee Sunilan sellutehtaan Kotkassa. Tehtaan 240 työntekijää jää työttömäksi.

Metsäyhtiö Stora Enso ilmoitti viime viikolla, että se sulkee Sunilan sellutehtaan. Sunilan tehdas on Kotkan kaupungissa. Sunilan tehtaalla on paljon työntekijöitä.

Stora Enso pysäytti Sunilan tehtaan jo toukokuussa. Viime viikolla Stora Enso kertoi, että tehdas lopetetaan pysyvästi. Stora Enson tiedotteessa kerrotaan, että puun hinta on noussut paljon. Tästä syystä sellun valmistaminen ei enää kannata. Sunilan tehdas valmistaa puusta sellua.

Sunilan tehtaan lopettaminen on huono uutinen monille ihmisille. Tehtaan 240 työntekijää jää ilman työtä. Stora Enso irtisanoo tänä vuonna ainakin 710 ihmistä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)