Metsäyhtiö Stora Enso ilmoitti viime viikolla, että se sulkee Sunilan sellutehtaan. Sunilan tehdas on Kotkan kaupungissa. Sunilan tehtaalla on paljon työntekijöitä.
Stora Enso pysäytti Sunilan tehtaan jo toukokuussa. Viime viikolla Stora Enso kertoi, että tehdas lopetetaan pysyvästi. Stora Enson tiedotteessa kerrotaan, että puun hinta on noussut paljon. Tästä syystä sellun valmistaminen ei enää kannata. Sunilan tehdas valmistaa puusta sellua.
Sunilan tehtaan lopettaminen on huono uutinen monille ihmisille. Tehtaan 240 työntekijää jää ilman työtä. Stora Enso irtisanoo tänä vuonna ainakin 710 ihmistä.
