Sipilän koti turvapaikanhakijoille

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2015

Pääministeri Juha Sipilä ilmoitti viime viikolla, että hän antaa kotinsa Kempeleellä turvapaikanhakijoiden asuinpaikaksi.

Sipilän kodissa Kempeleellä Pohjois-Pohjanmaalla voi asua noin kaksikymmentä turvapaikanhakijaa väliaikaisesti. Sipilä ei itse asu talossa tällä hetkellä. Hän asuu perheensä kanssa Sipoossa.

Juha Sipilän ilmoitus herätti paljon huomiota myös ulkomailla. Monet lehdet kirjoittivat, että Suomen pääministeri majoittaa kotiinsa turvapaikanhakijoita.

Turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskukset sijaitsevat eri puolilla Suomea. Nyt ne ovat kaikki ääriään myöten täynnä. Suomeen voi tulla tänä vuonna jopa 30 000 turvapaikanhakijaa.

Monet suomalaiset ovat sanoneet, että he haluavat auttaa turvapaikanhakijoiden majoittamisessa.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Sipilän koti turvapaikanhakijoille”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste