Toisen kyselyn mukaan suurin osa suomalaisista on tyytyväisiä hallitukseen. Suomalaisten mielestä hallitus on onnistunut hyvin kamppailussa koronavirusta vastaan.
Se näkyy nimenomaan SDP:n kannatuksessa. Pääministeri Sanna Marin tulee SDP:stä. Marin on esiintynyt selkeästi. Suurin osa suomalaisista luottaa häneen.
Sama ilmiö on havaittu monissa maissa, missä koronavirus on aiheuttanut poikkeustilanteen. Jos puolue on vallassa koronaviruksen aikana, sen kannatus nousee. Poikkeustilanteessa ihmiset haluavat luottaa ja turvautua johtajiinsa.
SDP:n kannatus on noussut eniten yli 65-vuotiaiden keskuudessa. Sanna Marin on sanonut monta kertaa, että rajoituksilla suojellaan riskiryhmiä, kuten ikäihmisiä. Ehkä se selittää SDP:n kannatuksen nousua ikäihmisten joukossa.
Suomessa muiden hallituspuolueiden kannatus ei ole noussut.
Lähde: Yle

Mielestäni tämä nainen ansaitsee onnittelut
Kiitos
Kyllä, Suomen hallitus on panostanut voimakkaasti koronaviruksen torjuntaan
Hyvä asia Se saa meidät oppimaan lisää