SDP on suosituin puolue

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Kotila / Valtioneuvoston kanslia
Uutinen julkaistu: 07.04.2020

Sanna Marin sai SDP:n kannatuksen nousuun. SDP:n kannatus nousi maaliskuussa yli 21 prosenttiin.

Kannatus nousi yli neljä prosenttia. Perussuomalaisten kannatus laski 1,6 prosenttia. Perussuomalaiset oli aiemmin pitkään suosituin puolue.

Kolmanneksi suosituin puolue on kokoomus. Kokoomusta kannattaa 16,8 prosenttia vastaajista. Keskusta on neljänneksi suosituin. Seuraavaksi suosituimmat puolueet ovat vihreät ja vasemmistoliitto.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste