Sanna Marin kertoi torstaina, että hän lähtee eduskunnasta. Marin on valittu strategiseksi neuvonantajaksi Tony Blair -instituuttiin. Tony Blair on Britannian entinen pääministeri. Blair oli Britannian pääministeri vuosina 1997–2007.
Tony Blair -instituutti on säätiö, joka antaa neuvoja hallituksille ja poliittisille johtajille. Instituutin pääpaikka on Britannian pääkaupungissa Lontoossa. Instituutti toimii yli 30 maassa.
Sanna Marin sai viime kevään eduskuntavaaleissa yli 35 000 ääntä. Marin sanoi torstaina, että hän on todella kiitollinen kaikille ihmisille, jotka äänestivät häntä vaaleissa. Marin sanoi, että hän voi ehkä joskus tulevaisuudessa palata politiikkaan. Marin sanoi myös, että hän voi ehkä olla vielä joskus ehdokas eduskuntavaaleissa.
Sanna Marin on Suomen entinen pääministeri ja SDP:n entinen puheenjohtaja. Hän on 37-vuotias.
Sanna Marinin tilalle eduskuntaan nousee Lotta Hamari. Hamari on 37-vuotias terveystieteiden tohtori Hämeenkyröstä.


sain paljo n tietoa, mitä tapahtuu suomeen sisällä. Kiitos selkouutisesta.