Saarioinen lopettaa lauantaimakkaran valmistuksen

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.03.2021

Saarioinen lopettaa lauantaimakkaran valmistuksen. Makkaraa tehtiin melkein 100 vuotta.

Saarioinen ei enää valmista lauantaimakkaraa. Lauantaimakkara oli vielä muutama vuosi sitten suosituimpia leikkeleitä.

– Lopetamme valmistuksen, koska sen kysyntä on pienentynyt niin paljon, Tia Yrjölä Saarioisilta sanoo.

Lauantaimakkaraa alettiin valmistaa 1920-luvun lopussa. Sitä pidettiin aikoinaan erityisesti lasten ja miesten suosikkina. Perinteisen ajatuksen mukaan Suomea rakennettiin uudelleen toisen maailmansodan jälkeen lauantaimakkaran voimalla.

Saarioinen on suuri elintarvikealan yritys. Se on valmistanut lauantai- makkaraa vuodesta 1992 lähtien. Pienemmät yritykset valmistavat lauantaimakkaraa myös jatkossa.

Lähteet IS, HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)