Riikka Purra on perussuomalaisten uusi puheenjohtaja

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.08.2021

Perussuomalaiset valitsi puolueen uuden puheenjohtajan puoluekokouksessa viime lauantaina. Uusi puheenjohtaja on Riikka Purra.

Riikka Purran valinta puolueen uudeksi puheenjohtajaksi oli selkeä. Hän sai paljon enemmän ääniä kuin muut ehdokkaat. Purra sai 774 ääntä. Toiseksi suosituin ehdokas eli Sakari Puisto sai 252 ääntä.

Riikka Purra sanoo, että hän haluaa perussuomalaisille selkeä linjan. Purran mukaan perussuomalaisten täytyy kertoa entistä tarkemmin, miksi puolue suhtautuu kielteisesti maahanmuuttoon.

Riikka Purra on 44-vuotias. Hän on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Purra valittiin eduskuntaan vuonna 2019.

Persuomalaisten aiempi puheenjohta Jussi Halla-aho johti puoluetta vuodesta 2017 lähtien.

Perussuomalaisten puoluekokous järjestettiin Seinäjoella.

Lähteet STT, Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste