Riikka Purran valinta puolueen uudeksi puheenjohtajaksi oli selkeä. Hän sai paljon enemmän ääniä kuin muut ehdokkaat. Purra sai 774 ääntä. Toiseksi suosituin ehdokas eli Sakari Puisto sai 252 ääntä.
Riikka Purra sanoo, että hän haluaa perussuomalaisille selkeä linjan. Purran mukaan perussuomalaisten täytyy kertoa entistä tarkemmin, miksi puolue suhtautuu kielteisesti maahanmuuttoon.
Riikka Purra on 44-vuotias. Hän on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Purra valittiin eduskuntaan vuonna 2019.
Persuomalaisten aiempi puheenjohta Jussi Halla-aho johti puoluetta vuodesta 2017 lähtien.
Perussuomalaisten puoluekokous järjestettiin Seinäjoella.
Lähteet STT, Yle
