Ravintoloiden aukiolorajoitukset ovat päättyneet. Kaikki rajoitukset poistuivat tiistaina 1. maaliskuuta.
Kaikki ravintolat, baarit ja yökerhot saavat olla auki myöhään yöhön. Alkoholia saa anniskella normaalisti.
Ravintoloissa pitää noudattaa hyvää hygieniaa. Ravintolat täytyy siivota huolellisesti ja asiakkaiden pitää pestä kädet hyvin. Ravintolaan ei saa mennä sairaana.
Koronapandemia on jatkunut kaksi vuotta. Ravintoloilla on ollut korona-aikana paljon rajoituksia. Ravintolat on myös välillä suljettu kokonaan. Koronapandemia on ollut ravintoloille ja hotelleille vaikeaa aikaa.

Koronapandemia lähestyy loppuaan
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen eli THL:n Mika Salminen uskoo, että koronapandemia alkaa olla lopussa. Salmisen mukaan koronatartuntojen määrä laskee Suomessa ja maailmalla.
– Sairaaloissa on hoidettavana aiempaa vähemmän ihmisiä koronan takia, Salminen sanoi MTV3:n Viiden jälkeen -ohjelmassa.
Mika Salminen sanoo, että koronapandemia loppuu ehkä kokonaan kesään mennessä. Salmisen mukaan rokottamattomat ihmiset ovat edelleen suurimmassa vaarassa.