Ravintoloiden rajoitukset ovat päättyneet

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet MTV3, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 02.03.2022

Ravintolarajoitukset päättyivät tiistaina 1. maaliskuuta. Ravintolat, baarit ja yökerhot saavat olla taas auki normaalisti.

Ravintoloiden aukiolorajoitukset ovat päättyneet. Kaikki rajoitukset poistuivat tiistaina 1. maaliskuuta.

Kaikki ravintolat, baarit ja yökerhot saavat olla auki myöhään yöhön. Alkoholia saa anniskella normaalisti.

Ravintoloissa pitää noudattaa hyvää hygieniaa. Ravintolat täytyy siivota huolellisesti ja asiakkaiden pitää pestä kädet hyvin. Ravintolaan ei saa mennä sairaana.

Koronapandemia on jatkunut kaksi vuotta. Ravintoloilla on ollut korona-aikana paljon rajoituksia. Ravintolat on myös välillä suljettu kokonaan. Koronapandemia on ollut ravintoloille ja hotelleille vaikeaa aikaa.

Mika Salminen, rajoitukset, THL, koronapandemia
Kuvassa on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen eli THL:n Mika Salminen. Salminen on tullut tutuksi monille suomalaisille tv:stä koronapandemian aikana.

Koronapandemia lähestyy loppuaan

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen eli THL:n Mika Salminen uskoo, että koronapandemia alkaa olla lopussa. Salmisen mukaan koronatartuntojen määrä laskee Suomessa ja maailmalla.

– Sairaaloissa on hoidettavana aiempaa vähemmän ihmisiä koronan takia, Salminen sanoi MTV3:n Viiden jälkeen -ohjelmassa.

Mika Salminen sanoo, että koronapandemia loppuu ehkä kokonaan kesään mennessä. Salmisen mukaan rokottamattomat ihmiset ovat edelleen suurimmassa vaarassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste