Ravintolat menevät kiinni iltakuudelta

Teksti: Betty Marschan, lähteet HS, STM, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.01.2022

Kaikki ravintolat ja baarit täytyy sulkea kello 18. Alkoholin myynti täytyy lopettaa kello 17.

Uudet tiukemmat rajoitukset jatkuvat tammikuun loppuun saakka. Ravintolat saavat olla auki kello 5-18.

Rajoitukset ovat voimassa koko Suomessa. Rajoitukset eivät koske henkilöstöravintoloita. Myös ruuan myynti ulos ravintoloista eli niin sanottu take away -myynti on sallittu.

Pääasiassa alkoholia tarjoilevat baaarit ja ravintolat saavat ottaa vain puolet tavallisesta asiakasmäärästä. Muut ravintolat voivat ottaa 75 % tavallisesta asiakasmäärästä.

Hallitus päätti kiristää ravintoloiden rajoituksia, koska koronatilanne on niin huono.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL esittää, että anniskeluravintolat suljetaan kokonaan. THL sanoo, että baarit ja ravintolat pitää sulkea ainakin kolmeksi viikoksi. Ravintoloiden sulku pitää tehdä mahdollisimman pian.

THL perustelee ravintoloiden sulkemista sillä, että koronavirus leviää nyt tosi nopeasti. Ruokaravintoloita ei THL:n mukaan tarvitse sulkea.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste