Rakennusala on vaikeuksissa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet MTV3, Yle
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 07.09.2023

Rakennusala on suurissa vaikeuksissa. Hallitus aikoo auttaa rakennusalaa. Pääministeri Petteri Orpo sanoo, että valtio tukee rakennusalaa.

Pääministeri Petteri Orpo sanoo, että hallitus aikoo auttaa rakennusalaa. Pääministerin mukaan hallitus käsittelee rakennusalan vaikeuksia budjettiriihessä. Hallituksen budjettiriihi on 19.–20. syyskuuta. Budjettiriihi tarkoittaa neuvottelua valtion ensi vuoden tuloista ja menoista. Budjettineuvotteluista käytetään myös nimitystä budjettiriihi.

Rakennusalalla on suuria vaikeuksia, koska rakentaminen on vähentynyt paljon. Suomeen on perustettu työryhmä, joka arvioi rakennusalan tilannetta. Työryhmä arvioi sitä, miten rakennusalan vaikeudet vaikuttavat koko Suomen talouteen.

Rakennusalan mukaan rakentuminen vähenee koko ajan. Rakentaminen uhkaa jopa pysähtyä lähes kokonaan vuonna 2024.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)