Raha-automaattien pelaaminen lisääntyi

Teksti: HV, lähde RAY
Kuva: RAY
Uutinen julkaistu: 28.02.2012

Raha-automaattien pelaaminen on kasvattanut suosiotaan lähes kaikkialla Suomessa.

Keskimäärin suomalaiset pelasivat raha-automaatteja viime vuoden aikana 122 eurolla asukasta kohti. Se on seitsemän euroa enemmän kuin vuonna 2010.

Pelaamisen lisääntyi, kun pelaamisen ikärajaa nostettiin. Nyt pelaajan on oltava 18-vuotias.

– Ikärajan nostaminen lisäsi pelaamista, vaikka etukäteen ajattelimme, että voi käydä toisin. Näin sanoo RAY:n liikepaikkojen johtaja Jari Kivelä. Ikärajan nostaminen lisäsi aikuisten kiinnostusta rahapelejä kohtaan, kun osa heistä kokee nyt pelinurkkaukset viihtyisämmiksi.

Pelaamista ovat lisänneet myös uudet pelit. Esimerkiksi vuonna 2010 käyttöön tullut Kulta-Jaska on nopeasti noussut yhdeksi suosituimmista peleistä. Myös perinteisiä pokeri- ja hedelmäpelejä pelataan paljon.

Pelaamiseen käytetään erilaisia summia eri puolilla Suomea. Ahkerimmin viime vuoden aikana pelattiin Pertunmaalla. Siellä rahapeleihin laitettiin vuoden aikana peräti 306 euroa asukasta kohti. Seuraavaksi eniten pelattiin Töysässä, Vironlahdella, Kyyjärvellä ja Forssassa. Helsingissä rahapeleihin käytettiin keskimäärin 139 euroa. Eniten raha-automaatteja pelaavat nuoret aikuiset eli 18–39-vuotiaat.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Raha-automaattien pelaaminen lisääntyi”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste