Auto ja pyöräilijä törmäsivät keskiviikkona Helsingin Töölössä. Pyöräilijä lensi katuun ja kuoli torstaina sairaalassa. Monien silminnnäkijöiden mukaan autoilija ajoi tahallaan pyöräilijän päälle.
Poliisi pidätti myöhemmin autoilijan. Käräjäoikeus vangitsi miehen, jota epäillään nyt yliajosta.
Helsingissä, Turussa ja Kuopiossa järjestettiin sunnuntaina polkupyöräkulkueita turvallisen liikenteen puolesta. Turussa kulkueen järjesti Turun polkupyöräilijät ry.
– Emme halua lisää liikenneraivon uhreja. Haluamme liikenneympäristön, jossa kaikilla on turvallista liikkua. Heikomman ei tarvitse pelätä henkensä puolesta, yhdistyksestä todettiin. Liikenneraivolla tarkoitetaan sitä, että joku liikenteessä raivostuu toiselle tiellä liikkujalle.
Helsingissä kulkueeseen osallistui 850 pyöräilijää. Muistoajo sai ikävän käänteen, kun linja-auto törmäsi kulkueeseen Mannerheimintiellä. Bussinkuljettaja ja osa pyöräilijöistä menettivät malttinsa. Poliisin mukaan bussinkuljettaja heitti yhden polkupyörän toisen linja-auton alle. Yksi pyöräilijä vei linja-autosta virta-avaimet.
Lähteet: STT, Yle

Se oli väärin koska autoilijan olisi pitännyt ajaa hiljemmin ja varoa pyoräilijää.
ikävä uutinen mutta se on todella väärin että auto törmää pyöräiliään tahalleen vaikka pyäräiliä olisi tehnyt pahaa hänelleen mutta turvallisuus on todella tärkeä.
Oikein se on, koska turvallisuus on tärkeä. Nyt itsekin en uskalla ajaa pyörällä.
Ikävä juttu kyllä, mutta ehkä se ihminen ei nähnyt ohi kulkijaa.