Presidenttiparilla on koiranpentu

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.09.2021

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio ovat hankkineet koiran.

Jenni Haukio esitteli presidenttiparin uuden lemmikin viestipalvelu Twitterissä. Presidenttiparin koiranpennun nimi on Osku. Oskun rotu on tenterfieldinterrieri.

Presidenttiparin edellinen koira oli bostoninterrieri. Lennu-niminen koira kuoli toukokuussa. Lennusta tuli nopeasti julkkis, kun presidenttipari esitteli sen. Lennu eli 10 vuoden ikäiseksi.

Tenterfieldinterrieri on kotoisin Australiasta. Kennelliiton mukaan se on oppivainen, uskollinen ja eläväinen koira. Rotu on harvinainen Suomessa.

Lähde: STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste