Presidentti Niinistö ja pääministeri Marin kannattavat Nato-jäsenyyttä

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.05.2022

Presidentti Sauli Niinistö ja pääministeri Sanna Marin kannattavat Suomen Nato-jäsenyyttä. Presidentti ja pääministeri kertoivat omat kantansa torstaina aamupäivällä.

Presidentti Sauli Niinistö ja pääministeri Sanna Marin kertoivat torstaina, että he kannattavat Suomen Nato-jäsenyyttä. Nato on puolustusliitto. Natoon kuuluu 30 jäsenmaata.

–  Suomen on haettava Naton jäsenyyttä mahdollisimman nopeasti.

Presidentin ja pääministerin mukaan Nato-jäsenyys vahvistaa Suomen turvallisuutta. Suomen ja Euroopan turvallisuustilanne muuttui helmikuussa, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.

Suomi päättää Nato-jäsenyyden hakemisesta virallisesti lähipäivinä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste