Presidentti muutti kesäksi Naantaliin

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.06.2017

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio ovat muuttaneet kesän ajaksi Kultarantaan. Kultaranta on presidentin kesäasunto Naantalissa.

Kultaranta on ollut presidentin kesäasuntona vuodesta 1922 lähtien. Presidentti hoitaa Kultarannassa kesän ajan virkatehtäviään.

Presidentti Niinistö ja hänen puolisonsa Jernni Haukio muuttivat Kultarantaan keskiviikkona. Presidenttipari saapui Naantalin satamaan pienveneellä. Naantalin kaupunki järjesti presidenttiparille vastaanoton.

Presidentti tapaa joka kesä Kultarannassa vieraita. Tänä kesänä presidentti isännöi 11.–12. kesäkuuta Kultaranta-keskusteluja, joiden teemana on tulevaisuus. Keskusteluun osallistuvat EU:n ulkoasioiden ja turvallisuuspolitiikan edustaja Federica Mogherini, Norjan ulkoministeri Børge Brende ja Naton apulaispääsihteeri Rose Gottemoeller.

Presidentti muuttaa Kultarantaan aina kesäkuun puolivälissä ja asuu siellä elokuun puoliväliin saakka. Kovin pitkää kesälomaa presidentillä ei yleensä ole.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)