Poliisin toiminta on herättänyt huolta viime aikoina. Tuusulassa poliisi kiilasi nuoren mopoilijan ojaan. Mopoilija loukkaantui tilanteessa. Tampereella poliisi osoitti aseella miestä ja kiroili. Espoossa mies kuoli, kun poliisi käytti etälamautinta. Espoolainen mies kuoli Rinnekodin pihalla ja hän oli kehitysvammainen.
Poliisiylijohtaja Ilkka Koskimäki sanoi Ylen A-studiossa, että poliisin työtavat ja ohjeet käydään tarkasti läpi. Syyttäjä arvioi poliisin toiminnan kolmessa tapauksessa. Koskimäki korostaa, että luottamus poliisiin on tärkeä asia.
– Näissä kolmessa tapauksissa poliisin toiminta ei ole onnistunut, Koskimäki sanoo.
Tuusulan ja Tampereen tapauksessa poliisi oli työtehtävässä yksin. Molemmat poliisit on siirretty muihin tehtäviin.
