Poliisi tutkii yritystä, jota epäillään useista talousrikoksista. Kotietsintöihin osallistui peräti sata henkilöä, jotka olivat poliiseja ja rajavartioston työntekijöitä. Kotietsinnöissä käytettiin poliisiautoja ja veneitä. Kotietsintöjen laajuus herätti ihmetystä.
Kotietsinnät tehtiin yritykseen, jolla on useita rakennuksia eri puolilla Lounais-Suomea ja Turun saaristossa. Sen takia etsintä oli laaja. Poliisi ei kertonut epäillyn yrityksen nimeä, mutta toimittajat päättelivät, että kyseessä on Airiston Helmi.
Epäilyjä talousrikoksista
Yritys on ostanut maata ja veneitä sekä rakentanut taloja eri puolille Turun saaristoa. Ihan tarkkaan ei tiedetä, mitä yritys tekee. Poliisi epäilee, että yritystä käytetään muiden muassa rahanpesuun. Se tarkoittaa, että yritykseen sijoitetaan rahaa, joka on hankittu laittomasti. Rahan alkuperä katoaa, kun raha lähtee yrityksestä.
Airiston Helmen taustalla on ainakin venäläisiä omistajia. Poliisi pidätti kotietsinnöissä yhden virolaisen ja yhden venäläisen henkilön.
