Poliisi ammuttiin Vihdissä

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.06.2016

Poliisimies kuoli ammuskelussa Vihdissä viime viikonvaihteessa.

67-vuotias mies ampui kahta poliisia Vihdissä perjantain ja lauantain välisenä yönä. Mies oli ensin ampunut naapuriaan kohti. Poliisi tuli etsimään miestä, jolloin mies ampui myös poliiseja kohti. Toinen poliisi loukkaantui ja toinen kuoli.

Poliisi löysi myöhemmin ampujan kuolleena. Hän oli ilmeisesti tehnyt itsemurhan. Paikalta löytyi sarjatuliase, jolle ei ole lupaa.

Poliisilaitokset nostivat lauantaina liput puolitankoon. Näin poliisit kunnioittivat kuolleen poliisin muistoa.

Suomessa poliisien kuolemat työtehtävissä ovat harvinaisia. Edellisen kerran poliisi kuoli työtehtävissä vuonna 2007. Silloin humalainen mies ajoi autolla poliisin päälle.

Lähde STT

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste