Poikkeusolot päättyivät Suomessa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.06.2020

Suomen hallitus kertoi maanantaina, että valmiuslain käyttö lopetetaan. Poikkeusolot päättyivät keskiyöllä.

Suomessa ei enää tarvita poikkeusolojen valmiuslakia. Koronavirustilanne on parantunut niin paljon.

Poikkeusolojen valmiuslaki oli käytössä kolme kuukautta. Valmiuslaki antoi hallitukselle valtaa päättää siitä, mitä ihmiset tekevät ja rajoittaa elämää. Valmiuslain tarkoituksena oli suojella ihmisiä koronavirukselta.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen eli THL:n mukaan Suomessa oli maanantaina 15. kesäkuuta 7 108 koronavirustartuntaa. Sairaalahoidossa oli maanantaina koronan takia 22 ihmistä. Tehohoidossa oli kolme ihmistä. Suomessa on kuollut 326 ihmistä koronaviruksen takia.

Lähteet Yle, HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)