Perussuomalaiset voittivat, mutta odotettua vähemmän

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 06.11.2012

Kokoomus on edelleen suurin puolue.

Vaikka kokoomus on suurin puolue, se menetti kuntavaaleissa kannatustaan. Muutkin puolueet menettivät kannatustaan. Vain Perussuomalaisten kannatus kasvoi.

Kokoomus on edelleen Suomen suurin puolue. Se sai vaaleissa 21,9 prosenttia annetuista äänistä. Toiseksi suurin puolue SDP sai 19,6 prosenttia ja keskusta 18,7 prosenttia äänistä. Perussuomalaiset on neljänneksi suurin puolue, vihreät viides ja Vasemmistoliitto kuudes. RKP ja kristillisdemokraatit ovat edelleen Suomen pienimmät puolueet.

Vaalien suurin yllätys oli ehkä keskustan hyvä tulos. Puolueen kannatus on viime vuosina ollut vahvasti laskusuunnassa. Keskustalaiset voivat hyvällä syyllä puhua torjuntavoitosta. Ennen vaaleja monet pitivät varmana, että Perussuomalaisten kannatus nousee keskustaa korkeammaksi. Näin ei kuitenkaan käynyt.

4 kommenttia artikkeliin ”Perussuomalaiset voittivat, mutta odotettua vähemmän”

  1. Maahanmuuttajat opiskelisivat enemmän suomea, jos he tietäisivät, että he saavat kielitaidon avulla töitä. Tiedän, että monet maahanmuuttajat yrittävät todella paljon opiskella suomea. Silti työn löytäminen on hyvin vaikeaa. Se latistaa halua oppia.

    Vastaa
  2. Maahanmuuttajat opiskelisivat enemmän suomea, jos he tietäisivät, että he saavat kielitaidon avulla töitä. Tiedän, että monet maahanmuuttajat yrittävät todella paljon opiskella suomea. Silti työn löytäminen on hyvin vaikeaa. Se latistaa halua oppi

    Vastaa
  3. Sinun täytyy oppia se nopeasti .Jos haluat opi suomin kieli täytyy olla suomalainen ystäviä .kun tulin Suomin .opin suomin kieli nopeas ja opin hyvin .kun tulin Suomen minä en olu ymärtää
    Mitää minä ajatellen Etta minä tarvin ystavia .
    Siten ma löysin se . Mulle on historia vaikeita .Ja sanon jos ma luen hyvin sitten voi tulla helpo . Ma luen aina historia sitten tulli helpo

    Vastaa
  4. Kaikilla uusilla kielillä alkaa oppia uusi tarina, joka eroaa sinun. Itse asiassa aloitat vertailun. Jokainen uusi sana avaa sinulle uusia mahdollisuuksia. Viestintä suomalaisten puhujien kanssa nopeuttaa tämän kielen hallintaa paremmin. Jokaisella on omat historiansa suomeksi. Kyllä, on erittäin hyvä olla ystäviä, suomalaisia.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)