Suomen ensimmäiset pandakarhut saapuivat Ähtärin eläinpuistoon viime viikon torstaina. Hua Bao eli suomalaisittain Pyry ja Jin Bao Bao eli Lumi lensivät Suomeen kuljetuskoneella Kiinasta. Pandat olivat lentomatkan ajan häkeissä.
Pandojen matka sujui hyvin ja rauhallisesti Pandat söivät matkalla bambua, porkkanaa ja omenaa. Pandat myös nukkuivat. Matkalla oli mukana myös eläinlääkäreitä ja hoitajia. Pitkä matka väsytti pandat, joten ne nukkuivat viikonloppuna paljon.
Seuraavan kuukauden ajan pandat totuttelevat asumaan Ähtärin pandatalossa. Pandatalon rakentaminen maksoi kahdeksan miljoonaa euroa. Pandat joutuvat olemaan seuraavan kuukauden ajan karenteenissa eli pakkoeristyksessä. Näin ehkäistään mahdollisten tautien leviäminen ja tarttuminen.
(Kuvatekstit korjattu 26.1.2018.)

Oli hyvä uutisenen ja halvan nähdään pandat.
Tosi hyvä lapsile nähdä pandat.
On kallista Rakentaa pandoille hakki.
Kyllä panda on hyvä eläin Mä tykkään pandasta .
Panda on ihana
Kyllä mutta se on ihan kalis.mutta ehkä suomalaiset saivat lapsia tätä pandassa.ja suomalaiset myytyivat rutsissa ja joku toiseen maa.