Oulu kasvatti eniten vetovoimaansa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Shutterstock
Uutinen julkaistu: 04.04.2023

Oulu kasvattaa vetovoimaansa. Oulu on siis suosittu kaupunki. Tampere on yhä Suomen vetovoimaisin kapunki.

Tampere on edelleen vetovoimaisin kaupunki Suomessa. Tampere valittiin vetovoimaisimmaksi kaupungiksi jo kolmatta kertaa peräkkäin. Tampereen vahvuuksia ovat esimerkiksi sijainti ja taloudellinen elinvoima.

Tampereen jälkeen elinvoimaisimmat kaupungit ovat Kuopio, Oulu, Jyväskylä ja Turku. Oulu on ainoa kaupunki, jonka vetovoima lisääntyi kyselyssä. Turun, Lahden, Vantaan ja Helsingin vetovoima väheni. Espoon vetovoima oli kohtuullisen hyvä. Pääkaupunkiseudun vetovoima väheni erityisesti sen takia, koska asuminen on kallista.

Kuvassa on Oulun torin vanhoja makasiinirakennuksia.

Oulun vahvuuksia ovat sijainti ja palvelut

Oulun vahvuuksia ovat taloudellinen elinvoima, yhteisö, ympäristö, sijainti ja hyvät palvelut.

Kyselyn teki T-Media. Tutkimukseen osallistuneet ihmiset arvioivat Suomen 10 suurinta kaupunkia. Kyselyyn vastasi 1400 suomalaista.

Ainolan puisto Oulussa on mukava kohde esimerkiksi piknikille tai kävelyretkelle. Ainolan puisto sijaitsee aivan kaupungin keskustan vieressä jokisuistossa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)