Tampere on edelleen vetovoimaisin kaupunki Suomessa. Tampere valittiin vetovoimaisimmaksi kaupungiksi jo kolmatta kertaa peräkkäin. Tampereen vahvuuksia ovat esimerkiksi sijainti ja taloudellinen elinvoima.
Tampereen jälkeen elinvoimaisimmat kaupungit ovat Kuopio, Oulu, Jyväskylä ja Turku. Oulu on ainoa kaupunki, jonka vetovoima lisääntyi kyselyssä. Turun, Lahden, Vantaan ja Helsingin vetovoima väheni. Espoon vetovoima oli kohtuullisen hyvä. Pääkaupunkiseudun vetovoima väheni erityisesti sen takia, koska asuminen on kallista.

Oulun vahvuuksia ovat sijainti ja palvelut
Oulun vahvuuksia ovat taloudellinen elinvoima, yhteisö, ympäristö, sijainti ja hyvät palvelut.
Kyselyn teki T-Media. Tutkimukseen osallistuneet ihmiset arvioivat Suomen 10 suurinta kaupunkia. Kyselyyn vastasi 1400 suomalaista.
