Olli Rehn on Suomen Pankin uusi johtaja

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.05.2018

Olli Rehn on Suomen Pankin seuraava pääjohtaja. Nykyinen pääjohtaja Erkki Liikanen jää eläkkeelle kesäkuussa.

56-vuotias Olli Rehn on tullut tutuksi 30 viime vuoden aikana kotimaan politiikasta ja EU:n virkamiestehtävistä. Rehn on toiminut kansanedustajana, ministerinä, europarlamentaarikkona ja EU:n talouskomissaarina.

Rehn väitteli tohtoriksi arvostetussa Oxfordin yliopistossa Englannissa vuonna 1996. Rehn on keskustapuolueen jäsen.

Suomen Pankin pääjohtaja on valtion kovapalkkaisin virkamies. Pääjohtaja ansaitsee 22 000 euroa kuukaudessa. Pääjohtaja on tärkeä taloudellinen vaikuttaja Suomessa ja EU:n alueella.

Lähteet HS, Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste