Barack Obama vieraili Suomessa syyskuun lopulla. Hän puhui Nordic Business Forum -tapahtumassa Helsingissä.
Obama sanoi, että maailman maiden pitää ratkaista yhteisiä ongelmia yhdessä. Tällaisia ongelmia ovat esimerkiksi ilmastonmuutos ja merten saastuminen.
Obama uskoo, että maailma on menossa parempaan suuntaan.
– Maailmassa on enemmän hyviä kuin pahoja ihmisiä, sanoi Obama.
7 000 ihmistä osallistui tapahtumaan. Liput maksoivat 1 000–2 000 euroa. Obaman palkkiota Suomessa ei paljastettu. Huhujen mukaan hän saa Yhdysvalloissa jopa 350 000 euroa puheelta.
Lähde Yle
