Nuoret seuraavat uutisia Tiktokissa

Teksti: Selkosanomat, lähde SK
Kuva: Lehtikuva / AFP / Michael M. Santiago
Uutinen julkaistu: 22.04.2024

Nuoret etsivät tietoa ja seuraavat uutisia useimmiten Tiktokista. Joka toinen nuori seuraa uutisia Tiktokista.

Nuoret etsivät tietoa ja seuraavat uutisia useimmiten Tiktokista.

Uutismedian liitto kysyi 13–18-vuotiailta nuorilta, mistä he seuraavat uutisia. Noin 50 prosenttia vastaajista kertoi, että he seuraavat uutisia Tiktokista. Vajaat 40 prosenttia vastaajista kertoi, että he seuraavat uutisia iltapäivälehtien kanavilta.

Seuraavaksi suosituimmat nuorten uutiskanavat olivat Instagram, tv ja Snapchat. Ylen kanavia seuraa 22 prosenttia nuorista.

Tiktok on sosiaalisen median eli somen palvelu, jossa jaetaan videoita. Tiktok on kiinalainen palvelu.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)