Nuoret ovat tyytyväisiä elämäänsä

Teksti: Maria Österund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.04.2017

Suomen 15-vuotiaat nuoret ovat tyytyväisiä elämäänsä.

Ensimmäistä kertaa on tehty PISA-tutkimus, jossa käsitellään nuorten hyvinvointia. Aikaisemmin on tutkittu vain nuorten tietoja ja osaamista.

Tutkimuksen mukaan nuoret voivat Suomessa hyvin. Lähes puolet nuorista oli tyytyväisiä elämäänsä. Vain pieni osa oli tyytymätön. Se on viidenneksi paras tulos 49 maan  joukossa. Kaikkein tyytyväisimpiä olivat nuoret Dominikaanisessa  tasavallassa, Meksikossa ja Costa Ricassa.

Suomen nuoret eivät ole aivan kärjessä tiedoissa ja osaamisessa. Niissä useat Aasian maat olivat parempia kuin Suomi. Mutta näissä maissa nuoret eivät olleet yhtä tyytyväisiä elämäänsä.

Suomen pojat ovat tyytyväisempiä elämäänsä kuin tytöt. Tyttöjen tiedot olivat kuitenkin paljon parempia kuin poikien.

Kuuntele juttu

2 kommenttia artikkeliin ”Nuoret ovat tyytyväisiä elämäänsä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste