Maailman luonnonsäätiö WWF asensi toukokuussa Saimaalle kameran, joka kuvaa norppien elämää. Kamera sijaitsee kivellä Saimaassa. Saimaannorpat elävät vain Suomessa Saimaassa. Saimaa on Suomen suurin järvi.
Norppia on vain 360. Siksi niitä täytyy suojella. Jos norpat katoavat Suomesta, ne katoavat koko maailmasta. Esimerkiksi verkkokalastus on norpille vaarallista.
Suomessa WWF suojelee saimaannorppia. WWF on kansainvälinen luontojärjestö.
Myös viime vuonna monet suomalaiset seurasivat kamerasta saimaannorppia. Ihmiset äänestivät erään uroksen nimestä. Siitä tuli Pullervo. Tänä vuonna kamera on eri kivellä kuin viime vuonna, koska veden pinta on matalammalla.
Norppien elämää voi seurata osoitteessa: wwf.fi/norppalive
Lähde WWF Suomi
Kiitoksia paljon. On tarkea asia, kiva video ja selvä kieli.
Meidän täytyy auttaa vavoa,ja noudata sääntöjä kalastuksen määräyksiä.
Norppia on 360 vain Suomessa. Vesi on tama vuona matalammalla.