Niinistö sanoi, että hän ei lähde minkään puolueen ehdokkaaksi. Hän lähtee valitsijayhdistyksen ehdokkaaksi. Valitsijayhdistyksen perustamiseen vaaditaan 20 000 kannattajaa.
Niinistö valittiin presidentiksi vuonna 2012. Silloin hän oli kokoomuksen ehdokas.
Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo sanoi, että Niinistö on myös tällä kertaa kokoomuksen ehdokas presidentiksi. Valitsijayhdistyksen avulla Niinistö kerää kannattajia myös muista puolueista.
Kolme muuta puoluetta on valinnut ehdokkaan presidentinvaaliin, joka järjestetään 28. tammikuuta ensi vuonna. SDP:n ehdokas on todennäköisesti Eero Heinäluoma. Perussuomalaiset valitsee ehdokkaaksi todennäköisesti Timo Soinin.



Lähde Yle