Monilla on vaikeuksia lukea

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.03.2022

Monilla on vaikeuksia lukea ja kirjoittaa. Helsingin yliopiston mukaan yli 10 prosentilla on lukivaikeus.

Lukivaikeuksia on monenlaisia. Esimerkiksi lukeminen voi olla hidasta tai kirjoittaminen voi olla vaikeaa. Lukivaikeus voi myös olla perinnöllinen eli sitä voi olla perheessä tai suvussa.

Lukivaikeus huomataan useimmiten silloin, kun lapsi menee kouluun. Yli 30 prosenttia lapsista saa Suomessa tukea oppimiseen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste